Pomysły na posty dla AUTORÓW eBooków i książek
Brak weny? To normalne! Poznaj moje pomysły na posty dla AUTORÓW eBooków i książek!
Ta lista jest w nieustannej rozbudowie, warto więc zaglądać tu co jakiś czas, albo zaobserwować na Instagramie, wówczas najświeższe inspiracje Ci nie uciekną!
Pomysły na posty dla Autorów eBooków i książek (reels/rolki)
Rolki na Instagramie to rodzaj posta, za pomocą którego możemy osiągnąć bardzo dobre wyniki, dlatego warto uwzględnić ten format (albo skupić się tylko na nim) w swoim planie postów. Rządzą się one swoimi prawami i muszą idealnie współgrać z muzyką albo konkretnym audio. Największym problemem jest jednak znalezienie ciekawych dźwięków (audio), pasujących do tematu wydania czy sprzedaży e-książki.
Zobacz moje propozycje, zapisz te posty już teraz i nagrywaj! Większość z nich stworzysz bez dużego nakładu pracy i co ważne dla niektórych – bez pokazywania twarzy :)
Wszystkie pomysły na reels dla Autorów znajdziesz w moim instagramowym przewodniku.
Pomysły na posty dla Autorów eBooków i książek – tematy
Nie chcesz nagrywać tylko rolek? Eksperymentuj z rodzajami postów. Twórz relacje, karuzele, czy typowe posty składające się z jednego zdjęcia/grafiki.
Oto lista tematów, które możesz poruszyć, jeśli jesteś już po premierze swojego eBooka:
- Porównanie sprzedaży rok do roku (albo pół roku). Nie ma nic bardziej inspirującego niż historie sukcesu, albo historie typu od zera do bohatera. Nie bój się też mówić o swoich niepowodzeniach (jeśli takie były).
- Pokaż opinie. Mogą to być nawet screeny z wiadomości czy komentarzy (są wtedy bardziej wiarygodne). Chwal się i bądź z nich dumna!
- Skąd pomysł na tę publikację? Ktoś Cię zainspirował? Popchnął do tej decyzji? Może jest z tym związana jakaś ciekawa historia?
- Jak Ci się pisało? Czy był to długi proces? Czy miałaś jakiś plan pisania typu “Codziennie rano, nim wstała cała rodzina, siadałam do pisania”? A może usiadłeś do tematu w piątek, a w niedzielę książka była już niemal skończona? Może spotkały Cię w trakcie pisania jakieś ciekawe momenty? Pisałaś w nietypowym miejscu? Poznałeś kogoś w trakcie…? Przypomnij sobie i opowiedz tę historię.
- Lubisz gdy ktoś czyt a Ci na głos? Zapytaj swoją społeczność czy chciałaby, abyś przeczytała im wybrany fragment. Zrób głosowanie na instastories, niech Twoi obserwatorzy wybiorą temat, który przeczytasz na głos, to może być fantastyczny materiał!
- Czy Twój eBook ma bibliografię? Może się okazać, że całkiem potężną. Jeśli posiadasz te książki/eBooki to pokaż je, niech Twoi odbiorcy zobaczą z jak wielu źródeł korzystałaś, ile opracowań przeczytałaś i jak wielka wiedza, skondensowana i podana w przyjaznej formie znajduje się w Twojej publikacji.
- Tematyka, którą poruszasz w swoim eBooku. Zarzuć temat/problem, daj kilka rozwiązań i wskaż wyraźnie, że więcej na ten temat piszesz w swoim eBooku. Koniecznie też poinformuj, gdzie go można znaleźć np. Link do eBooka znajdziesz w moim BIO @nazwaprofilu
- Zrób promocję, ale wymyśl jakiś fajny, ciekawy czy zabawny powód. Niech to będzie coś, z czym Twoja społeczność się utożsamia. Przykład: Prowadzisz konto podróżnicze? Zdradź ciekawostkę: 09.01.1493 – Krzysztof Kolumb jako pierwszy Europejczyk ujrzał manaty, biorąc je za syreny. Dla uczczenia tego uroczego momentu tylko w tym dniu rabat -…% (albo zwykła przecena, albo ze specjalnym kodem nawiązującym do historii np. “manat”)
- Zadaj w stories pytanie “Czy masz już mojego eBooka”. Napisz, albo nagraj szybką wideo-wiadomość do każdego kto zagłosował. Napisanie do osób, które zaznaczyły „nie” może być też fajnym sposobem na zebranie feedbacku. Może dowiesz się jaki jest powód braku zakupu, może czegoś w Twoim eBooku brakuje? Albo jest inny niż odbiorcy oczekiwali? Dzięki tej wiedzy, produkt możesz szybko zaktualizować i ponownie rozpocząć kampanię sprzedażową jako drugie, bardziej wartościowe wydanie (oczywiście osoby, które kupiły eBooka do tej pory, również otrzymają zaktualizowaną wersję. To ważne w komunikacji). Natomiast do osób, które zaznaczyły „tak” również napisz, ale z podziękowaniem. Daj im kod rabatowy na innego Twojego eBooka. Daj im jakiś specjalny materiał, który nie był do tej pory w sprzedaży. Odwiedź profil i skomentuj kilka zdjęć lub co tylko przyjdzie Ci do głowy, by podziękować. Dbaj o swoich zaangażowanych odbiorców, odwdzięczą Ci się!
- Jeśli ktoś zadaje Ci w komentarzu czy wiadomości pytanie związane z Twoim eBookiem, to odpowiedz na nie w formie posta, bo prawdopodobnie ta odpowiedź zainteresuje również i innych.
Kolejne pomysły już wkrótce, ale jeżeli nie chcesz czekać, a powyższe koncepcje nie do końca Cię zainteresowały, to może sięgnij po publikację, która wprowadzi Cię w tajniki sprzedaży eBooków, ale przede wszystkim jest w niej tyle pomysłów na promocję, że wystarczy na przeprowadzenie wielu kampanii sprzedażowych (i/lub premier).
Powodzenia!
Aneta Łakomska