Pyra w Korei – Historia sukcesu
Jeśli i Ty należysz do osób, które uwielbiają się inspirować biografiami znanych postaci, case studies czy historiami sukcesów, to witaj w gronie! Z podziwem przyglądamy się jak każdego dnia, nasi Autorzy budują swoje małe imperia, jak zarabiają na swoich pasjach i jak się rozwijają, wydając kolejne eBooki. Właśnie dlatego postanowiliśmy stworzyć ten materiał. Będzie to cykl wywiadów z twórcami – Autorami eBooków, które pokochały tłumy!
Przeczytaj historie sukcesu naszych Autorów i…
zainspiruj się, zmotywuj, zawalcz o swoje wydawnicze marzenia!
Historia #1. Agnieszka, Korea i mnóstwo pysznego jedzenia!
Agnieszka Klessa-Shin – mieszka w Korei Południowej od 2013 roku, gdzie poznała swojego męża Taejina. Od 2016 roku prowadzi kanał na YouTube, publikując zarówno vlogi z życia w Korei Południowej, jak i filmy poruszające tematy społeczne, historyczne, kulturowe i materiały z nurtu true crime.
W 2021 wydała kulinarnego eBooka “Koreańska kuchnia na polskim stole”, który był wielokrotnym bestsellerem Estante, a nawet bestsellerem ROKU 2021.
1. Skąd pomysł na wydanie kulinarnego eBooka?
Mieszkam w Korei i koreańskie potrawy gotuję na co dzień. Lubię też robić zdjęcia jedzenia. Ebook kulinarny był więc tak jakby naturalnym przedłużeniem zarówno mojego życia codziennego, jak i zainteresowań. Zależało mi też, by pokazać, że w Polsce również da się odtworzyć autentyczne koreańskie potrawy bez szukania kompromisów.
2. Wiedziałaś od razu, że chcesz podjąć się tego zadania, czy jednak się wahałaś/rozważałaś, czy to aby na pewno dobry pomysł?
Jasne, że się wahałam. Wydanie ebooka, gdzie wszystkiego od A do Z musiałam dopilnować sama, wydawało się karkołomnym przedsięwzięciem. To co innego niż wydanie książki z wydawnictwem, gdzie jedynym zadaniem autora jest przesłanie tekstu.
3. Jeśli się wahałaś, to co sprawiło, że jednak podjęłaś decyzję o wydaniu? Był jakiś konkretny impuls, który skłonił Cię do działania?
Decyzję, że wydaję, podjęłam szybko. Gorzej szła mi decyzja o tym, jak i z kim wydawać. Po krótkim namyśle odrzuciłam tradycyjnych wydawców. Potem na szczęście znalazłam Estante i klamka o wydaniu ebooka zapadła. :)
4. Ile czasu zajęło Ci wydanie eBooka?
Nieco ponad rok, licząc od decyzji o tym, że piszę książkę z przepisami (lato 2020) po datę premiery na Estante (sierpień 2021). Samej intensywnej pracy nad ebookiem było może z 5-6 miesięcy. Ebook kulinarny to chyba najbardziej czasochłonny projekt jeśli idzie o wydawanie ebooków ogólnie – poza napisaniem go trzeba przecież przetestować wszystkie przepisy (wielokrotnie) i zrobić apetycznie wyglądające zdjęcia.
5. Sprzedaż Twojego eBooka okazała się sukcesem, Twój eBook został wielokrotnym bestsellerem i wciąż utrzymuje się na pierwszym miejscu pod kątem sprzedaży. Realizowałaś konkretną strategię sprzedażową, czy postawiłaś na spontaniczność i “tak po prostu” się udało?
Nie jestem spontaniczną osobą. Za moimi działaniami zawsze stoi jakaś strategia i dni (jeśli nie tygodnie) przygotowań. :) Z zawodu jestem marketingowcem, więc nie potrafiłabym do tego podejść inaczej.
6. Jeśli to była konkretna strategia sprzedażowa, to czy możesz zdradzić chociaż kilka jej szczegółów, tak by inni mogli się nią zainspirować?
O ebooku informowałam w miarę jak powstawał, zapowiedzi fani mieli więc już na miesiące przed premierą! W okresie przedpremierowym zintensyfikowałam działania – na wszystkich moich profilach społecznościowych pojawiły się grafiki, postawiłam stronę internetową, nakręciłam filmik promocyjny. Na początku zaoferowałam o wiele niższą cenę samego ebooka i krótki, humorystyczny ebook z przepisami od mojego męża Koreańczyka jako gratis w przedsprzedaży (od tego roku można go również kupić osobno, a całkowity zysk przekazywany jest na cele charytatywne!).
7. Niezależnie od tego czy była to strategia czy działania spontaniczne, to jak myślisz, co w głównej mierze zadecydowało o tym sukcesie?
O sukcesie ebooka zadecydowali widzowie i fani Pyry w Korei (mój kanał na YT, Instagram). Naszą małą społeczność budowałam latami – zaczęłam działalność w 2016 roku. Bez społeczności, która ma do Ciebie zaufanie (bo na to zaufanie zasłużyłeś/aś), ciężko jest moim zdaniem cokolwiek sprzedawać w internecie.
8. Gdybyś mogła coś doradzić innym, zdolnym twórcom, którzy mają świetny pomysł na eBooka, ale nie robią tego, bo się boją lub zwyczajnie nie wiedzą jak, to co by to było?
Zadbaj o odbiorców!
Spróbuj wczuć się w swojego czytelnika. Czy Twój potencjalny czytelnik wie, co chcesz przekazać w swoim ebooku? Czy te informacje będą mu/jej na tyle potrzebne, by kupić Twojego ebooka? Jeśli odpowiedź na te dwa pytania brzmi “tak”, to nie zastanawiaj się i działaj!
Dowiedz się więcej o tym jak wydać swojego eBooka i na nim zarabiać. Poznaj nas!